اخبار صحتشاهد

ارتباط سرد شدن هوا و سکته قلبی، با سرد شدن هوا سکته قلبی هم بیشتر می‌شود.

یک مطالعه جدید نشان داده که سرما میتواند موجب لرزیدن شما شود ولی میتواند قلبتان را هم واقعا تکان بدهد و این کافی است تا سکته قلبی کنید و محققان دانشگاه لوند Lund سوئد که این مطالعه را انجام داده اند میگویند اگر عروق کرونر قلب شما مشکل دارد باید کمتر در مجاورت هوای سرد قرار بگیرید. آنها میگویند وقوع سکته قلبی در تابستان به حداقل و در زمستان به حداکثر میرسد.

محققان سوئدی با بررسی سوابق پزشکس بیش از ۲۸۰ هزار سکته قلبی در سال های ۲۰۱۳-۱۹۹۸ در این کشور متوجه ارتباط بین سرما و سکته قلبی شدند و به این نکته پی بردند که در زمستان ها سکته قلبی بیشتر میشود.

وقتی بدن در هوای سرد قرار میگیرد برای اینکه گرمای با ارزشش را از دست ندهد رگ های پوست را منقبض میکند. این تنگ شدن رگ ها میتواند فشار خون را بالا ببرد. همچنین در سرما بدن میلرزد و ضربان قلب بالا میرود. هم فشار خون و هم ضربان قلب بالا میتوانند موجب فشار بیش از حد به قلب شوند. همچنین در زمستان ها احتمال عفونت های تنفسی بیشتر میشود. این عامل همراه با تغییر در رژیم غذایی و میزان فعالیت بدنی در این فصل هم میتوانند از عوامل مساعد کننده بروز سکته قلبی در هوای سرد باشند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا